کد خبر: ۵۹۶۷۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷
مذاکره و تهدید با هم ناسازگار هستند

ظریف خطاب به ترامپ: کوتاه بودن جنگ با ایران توهم است| تحریم خود جنگ است

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در توئیتر، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را خطاب قرار داده و برخی از اظهارات اخیر او درباره ایران را پاسخ داده است و نوشت: «دونالد ترامپ، سوءبرداشت‌ها صلح‌ را به خطر می‌اندازند: تحریم‌ها جایگزین جنگ نیستند، خود جنگ هستند|نابودی=نسل‌کشی=جرائم جنگی|"جنگ کوتاه" با ایران توهم است| کسی که شروع‌کننده جنگ باشد، تمام‌کننده آن نخواهد بود. |مذاکره و تهدید رویدادهای ناسازگار هستند.»
آفتاب‌‌نیوز :

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، روز پنجشنبه با انتشار یک پیام توییتری، به رویکرد دونالد ترامپ در روز‌های اخیر واکنش نشان داد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ ظریف نوشت: «دونالد ترامپ، سوءبرداشت‌ها صلح‌ را به خطر می‌اندازند.»

این پیام ظریف در پنج مورد بیان شده است: مورد اول، مساله تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران است. وزیر خارجه در این‌باره نوشته است: تحریم‌ها آلترناتیو نیستند؛ جنگ هستند.

در حالی‌ که دونالد ترامپ دو روز پیش با انتقاد تند از مواضع مقامات ایران و با تهدید گفته بود: «هر حمله ایران به هر چیز متعلق به آمریکا، با نیرویی عظیم و کوبنده رو‌به‌رو خواهد شد. در بعضی زمینه‌ها، کوبنده به معنای محو کامل است.»

ظریف در واکنش به این تهدید نوشت: «نابودی=نسل‌کشی=جنایت جنگی».

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا چهارشنبه شب و در یک مصاحبه گفت که به نظر وی جنگ ایران و ایالات متحده در صورت وقوع، زیاد طولانی نخواهد شد.

ظریف در پاسخ به وی نوشت: «کوتاه بودن جنگ با ایران یک توهم است.»

ظریف در پایان نوشته مذاکره و تهدید با یکدیگر یکجا جمع نمی‌شوند.

تنش میان ایران و آمریکا در روزهای اخیر افزایش یافته است. بعد از سرنگونی پهپاد آمریکا توسط سپاه، دونالد ترامپ ضمن اعمال تحریم‎های جدید علیه ایران، در اظهاراتی متناقض هم خواستار مذاکره با تهران شده و هم ایران را به جنگ و حمله نظامی تهدید کرده است.

ظریف خطاب به ترامپ: تحریم جایگزین جنگ نیست، خود جنگ است/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
0
1
همه تاخیر ها ....... اجماع پکن مسکو است .
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
0
0
چرا ظریف متناقض حرف می زند از طرفی میگوید تحریم جنگ است از طرفی میگوید شروع کننده خاتمه دهنده نیست حالا که از نظر ظریف جنگ شروع شده است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین